22 helmikuuta 2014

34) Mitä mulla ei olis ilman EF:ää

...tai sen mahtavaa ambassador-toimintaa.

1) En olis niin itsenäinen kun oon nyt. Oon selvinny monista asioista yksin, kiitos EF:n. Mä lensin koneella yksin (ambassador-tapaamiseen). Mä pärjäsin, vaikka ympärillä ei olis ollu suomalaisia. Mä matkustin yksin Lontoon metrossa ja opin pärjäämään ja opin paljon asioita ittestäni.

2) Mulla ei olis nii huippuja kavereita! Joittenki kanssa pidetään vielä yhteyttä ja vaikka ei pidettäiskää nii muistot säilyy tietysti aina :) Myös ambassador-tapaamisesta ja yleisestä toiminnasta täällä Suomessakin oon saanu kavereita ja Kaliforniaan lähtijöihin oon myös tutustunu jo!

3) No, ylläripylläri, ambassador-toiminta on tarjonnu mulle motivaatiota tähän blogiin; mä pääsin ambassador-tapaamiseen ja lähen ens kesänä Kaliforniaan pisteillä, jotka te autoitte mua keräämään. Kolme kuukautta ja 14 000 pistettä, en vieläkään oikee tajuu sitä!

4) Mun kielitaito ei olis läheskään yhtä hyvä. Mulla on meneillään enkun kolmoskurssi ja voin sanoo, et sanasto on vaikeeta. Mut en tarkota sitä sanastoo, sillä siinä en ehkä oo nii kehittyny kielimatkojen ansiosta, vaan ennemmin sitä kun kuulen enkkua jossain. Mun ei tartte ees miettiä, tajuan kaiken, mitä puhutaan, se vaan tulee luonnostaan. Kielimatkalla englantia tai muuta kieltä kuulee nii paljon, että siihen tavallaan tottuu ja kyllä sitä huomaa että välillä ajatuksetki harhailee sen kohdemaan kielellä, jep, näin on käyny ja tulee varmasti käymään myös teille :D Tietysti myös oppitunneilla opin jotakin asioita (josta muistan ehkä jotain... ehkä.)

5) En ois kokenu mun elämän parasta kesää ja saanu nii paljon huippumuistoja ja kokenu mahtavia asioita mitä en vaa yksinkertasesti olis voinu kokee perhelomalla. Esimerkkinä tästä on Thorpe Park. Äiti ei ois ikinä lähteny sinne mun kanssa mut viime kesänä pääsin sinne ja aaaaaa se oli niin täydellistä  

6) Mulla ei ois niin paljon ef-krääsää... Tai no krääsää ja krääsää, toi ambassador-huppari on kyl oikeesti ihan kiva. Rannekkeita löytyy (niiku kuvasta näkyy) vaikka muille jakaa. Sit löytyy kaikennäköstä avainnauhaa, kassia ja kansioo ja paitaakin ja melkeen ihan kaikkee :') 

7) En ois ehkä ikinä löytäny sitä juttua, mikä on mulle älyttömän tärkee. Matkustaminen. Se on muuttunu tässä viime vuoden ja tän vuoden aikana mulle yheks mun elämän tärkeimmistä asioista, koska se on vaan parasta, mitä on, emmä tiiä, rakastan matkustamista, rakastan lentokoneita, rakastan lentokenttiä (???), rakastan sitä tunnetta kun kone rullaa pitkin kiitorataa ja tietää, et matka on vasta alussa... 

En olis sanonu tätä vuosi sitten mut matkustaminen ja maailman näkeminen, siitä on tullu yks iso osa mua. Enkä haluu ikinä luopuu siitä.

Kiitos EF et oot tehny tän ja monia muitakin asioita maholliseks Toivottavasti nää jutut tulee toteutumaan teijänkin kohalla! Mulla alko just hiihtoloma elikkäs nukkumista, nukkumista ja nukkumista luvassa ja todennäkösesti koulujuttuja ja työhakemusta pitäs lähettää vaikka ei yhtään huvittais... Mut Kalifornia ja sen upeet ostarit ja outletit kyl pitää mut tarpeeks inspiroituneena ;)
Toivottavasti ootte päässy tän postauksen jälkeen taas kielimatkafiilareihin, koska mä oon ollu lähipäivinä ihan satasella tässä tunnemyrskyssä mukana. Oii että, 129 päivää...
Ps. 20 000 sivunkatselua, tack so mycket!

6 kommenttia:

  1. millä oot tehny ton sun bannerin? :3 se on ihana! ainii ja oon seuraillu sun blogii jo aiika pitkään ja tää on kyl kiva!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. photoshopilla tein aika pikasesti :D kiva et tykkäät! kiitos<3

      Poista
  2. Heips ja tykkään sun blogista tosi paljon:3<3 itellä matka Brightoniin edessä ensi kesänä... Tätä blogia tulee varmasti selailtua vielä useaan otteeseen;)
    Liityn ehkä matkan jälkeen ambassadoriksi. Miten niitä varauksia tai niitä sä oot oikeen saanu?
    Mun kukaa kaveri ei oo menos kieilimatkalle ja varmaan niillä muutenki ois muita henkilöitä ennen mua ketä ne suosittelis ni miten niitä varauksia saa? Mun palkintohaaveet saattaa kaatuu siihe:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos! sulla on mahtava kesä edessä ! :---)

      ja et voi missata tätä tilaisuutta eli liity!!! mäkin olin aluks huolissani varausten määrästä (usan kielimatkoihin tarttee 3, britteihin ja iphone ipad jne tarttee kaks) mut oikeestaa ei niistä kannata huolehtia :D blogia vaan pystyy niiku mäki tein! mulla on siis 8 varausta (eli 8000 pistettä pelkistä varauksista) ja kolme niistä on mun kavereita, jotka nekin ihan yllättäen päätti lähtee kielimatkalle (eli alkusyksystä en tienny viel ketää mun kaverii kuka ois lähteny ja sit olin ihan stressaantunu heh). nii siis kaheksasta varauksesta kolme irl-kavereita ja loput viis on mun blogin lukijoita. viis varausta blogin ansiosta!!! kolme niistä tosin on mun puolituttuja (ollaa fb-kavereita, oltu samassa koulussa jne) mut kaks ihan tuntematonta on kans laittanu mut siihen "Kuka suositteli sinulle kielimatkaa" - kohtaan :--)

      en oikeen osaa sanoo mitää muuta ku facebookissa ja irl-kavereille mainontaa pystyyn, ihan varmaan joku jossain vaiheessa kiinnostuu ja sit alkaa kysellä sulta lisätietoja ja sit päätää varata matkan :D itte oon aika perfektionisti nii ehkä siks mul on näinkin "suosittu" kielimatkablogi (no 5 varausta, 55 lukijaa, 20k sivunkatselua) nii eli blogii perustaessa (jos siis koet sen olevan sun juttu) nii panosta ulkoasuun ja postauksiin ja sit tietty pientä mainontaa vaik jossain facebookin ryhmissä tai jossai :-D

      jos koet, et bloggaaminen ei oo se juttu (pelkästä postaamisestahan saa jo 400p/kk) nii sit koulussa pidät esitelmiä ja meet infotilaisuuksiin ja semmosiisiin tapahtumiin mihin on tulossa mahdollisia varaajia (niiku ite olin avoimien ovien päivässä elokuussa)

      pääasiassa tolleen niitä varauksia tulee, ei kannata stressaa, mäki sain kaheksan varausta nii mikset yhtälailla säki :---D i believe in you!!

      oho tulipa pitkä

      Poista
    2. Kiitos tosi paljon vastauksesta:) Onko se silleen et ne pisteet katoaa jossain elokuussa tai syyskuussa tai joskus kun alkaa uusi kausi? Lähteekö varauksetkin sillon jos niitä on? Kuinka kauan aikaa on kerätä niitä pisteitä ja varauksia sen oman matkan jälkeen jos yrittäisi esim. heti seuraavana kesänä uudelle reissulle?
      En tosin näillä päätäni vielä vaivaa, koska tärkeinhän on vielä edessä eli se ihana Brightonin reissu <3

      Poista
    3. ei mitään! :-)

      joo muistaakseni, siihen on siis joku nollauspäivä tiedossa jossain käsittääkseni :D ja juu lähtee kaikki lähtee ja menee nollille ja sit alkaa niiku kokonaan uus ambassador-kausi, tai voi tietty olla et sinne jää ne esitetilausten ja varausten määrät mut niitähän ei sit lisätä uuden kauden pisteisiin, en oikee tiiä ihan varmaks tästä :D

      aikaa on kerätä syksystä kevääseen, kielimatkan voi varata jo vaikka heti syksyllä ja vasta keväällä katotaan sit että onko tarpeeks pisteitä ja jos ei oo nii mistä saatais sillee sopivasti niitä viel jos puuttuu vähäsen :--)
      mun käsittääkseni ambassadorikshan voi liittyä jo nyt kai heti ku on varannu matkan! mut toisaalta vähän paha kertoo ef:stä kun ei oo ite kokenu kaikkee sitä vielä kokonaan, varaamista, tiedonhakua, lähtövalmisteluja, reissuja ja sen jälkeisiä juttuja... mut joo, brighton on aivan ihana paikka varsinkin jos on hyvät säät niiku meillä sillä päiväreissulla ♥ 22+ ja ranta täynnä porukkaa... oii

      Poista