15 syyskuuta 2013

19) Käyttöohjeet: MYEF

Heippa! Tässä sunnuntaisessa postauksessa mun olis tarkotus esitellä teille lyhyesti EF:n todella nerokas keksintö - MYEF, fooruminkaltanen sivusto kielimatkalle lähteville! Mun sivut näyttää hieman erilaisilta kun teidän tulee todennäköisesti näyttämään, mutta ei hätää, kyllä te varmasti opitte käyttämään niitä :--) Tän postauksen on vaan tarkotus vähän opastaa, mistä löytyis mitäkin.
myef1 Tältä näyttää siis Myef:n etusivu osoitteessa http://my.ef.com
  myef2
Tässä olis mun etusivu! Se saattaa vaikuttaa hieman sekaselta (ja noi numerotkin vähä sekottaa), mut oikeesti aika siisti ja helppokäyttönen. Alareunasta löytyy samanlainen chat-ikkuna kun Facebookistakin.
1) Omat tiedot, jossa esimerkiksi kotiosotteen, blogin jne voi asettaa julkisiksi :--)
2) Ambassador - etusivu, täs näkyy siis mun tänhetkinen tilanne. Ennen kun musta tuli Ambassador, niin tässä oli yleensä jotain kielimatkoihin tai myef:ään liittyviä mainoksia.
3) ... niinkun tämmösiä.
4) Täältä yläpalkista löytyy kaikki mitä koskaan tulet tarvitsemaan ja kohta tutustutaan niihin tarkemmin. Tohon ihan ylimpään tummansiniseen palkkiin ilmestyvät mm. yksityisviestit ja kaveripyynnöt.

myef37
Global Villagen alta löytyy kaikenmoista tietoa! Siellä on pitkät pätkät tietoa sinun kohteestasi, matkavalmisteluista, liidereistä, aktiviteeteista, majoituksesta ja EF:n säännöistä. Täältä löytää tosi paljon hyvää informaatiota, kuten UKK (usein kysytyt kysymykset) vaikkapa isäntäperheistä. Jotkut näistä sivuista ovat ainakin toistaiseksi vielä englanniksi.
HUOM!! EF lähettää sinulle kevään mittaan sääntöpaperin, johon pitää laittaa vanhemman allekirjoitus. ILMAN SITÄ (LÄHTÖAAMUNA) ET PÄÄSE LÄHTEMÄÄN KIELIMATKALLE!!!!!! Arvatkaa kuinka monta kertaa mä tarkistin, että se oli mukana? Monta. Myef:ssä on siis jo valmiiksi mahollisuus tutustua noihin sääntöihin :--)


myef4
Ambassador-näkymä
1) Mun Ambassador-tiedot: nimi, taso (black member = 5000+ pistettä), liittymispäivä ja sähköposti.
2) Vapaavalintainen "mainosteksti", joka tosiaan on nähtävillä TÄÄLLÄ!
3) Sijoitus kaikkien Ambassadorien kesken ja tommonen simppeli mittari, joka kuvaa missä välissä matkaa ollaan seuraavaan palkintoon.
4. Kutsut, esitetilaukset, varaukset ja omat pisteet yhteensä. Tosta view more - kohdasta löytää lisätietoa, esimerkiksi on helppo katsoa kuka on tilannut esitteen, varannut matkan tai että mistä mulle on yhtäkkiä ilmestynyt vaikka 300 uutta pistettä ;-)

Ambassadoreille löytyy siis oma foorumi ja tietysti säännöt ja rewards - kohdasta voi lunastaa tavoittelemansa palkinnon ;-)


myef5
MY TRIP, MINUN MATKANI Täältä  löydät kaiken oleellisen tiedon matkaasi liittyen. Omat henkilötiedot, koulun osoitteen, isäntäperheen/asuntolan osoitteen ja tiedot, lentojen ajankohdat ja liiderin kirjeen. Nää kaikki tiedot (paitsi henkilötiedot) tulee n. kaksi viikkoa ennen matkan alkua. Arvatkaa, miten täpinöissä mä olin, kun näin, että isäntäperhetiedot oli tulleet? Heti kyselemään kaikilta kavereilta, että missäpäin Lontoota ne mahto asua! :3
Tätä kautta voi tilata myös EF:n kanssa yhteistyössä toimivan Erika-matkavakuutuksen (joka kannattaa, jollei halua sählätä muiden vakuutusten kanssa) sekä varata jo ennakkoon Fun ja Explore packin (joista lisää myöhemmissä postauksissa).


myef6
Word up on ihan kivaa ajanvietettä, jos on tosi tylsää. Sanapeli, jossa mä oon surkee :----D

Okei, tässä tais tää Myef suurinpiirteen ollakkin. Teillä, matkanne vasta varanneilla tosin taitaa olla paljon enemmän sisältöä täällä kun mulla. Esimerkiks mulla ei enää näy London Pulse, joka oli siis ns. "kaikkien yhteinen aikajana" ja sen näkivät kaikki Lontooseen lähtevät kielimatkalaiset. Siellä jaettiin niin ajatuksia, kuvia kuin videoitakin ja etsittiin kuumeisesti ihmisiä, jotka tulisivat samalle kurssille.
Myös vuosikirjatyyppinen kohta on hävinnyt lopullisesti ;___: Vuosikirjasta löytyi samalle kurssille lähtevät helposti ja ei tarvittu kun napinpainallus niin nää tyypit oli lisätty kaverilistalle ja juttelu saatto alkaa :--)

Toivottavasti tästä oli apua Myef:n käyttöön, ja toivottavasti moni pääsisi tähän käsiksi as soon as possible! Omat Myef sivut on vasta alkua tälle kaikelle upeelle ;) JA JOS OOTTE IHANIA, ESITÄTTE TOIVEPOSTAUKSIA, MISTÄ TEITÄ ERITYISESTI KIINNOSTAIS LUKEA?
Kivaa sunnuntaita ja hyvää alkavaa viikkoo!! xx
ps. 6000 sivunkatselua, how cool is that?!

7 kommenttia:

  1. Mistä my EF:sitä löytyy sitte myöhemmin se lähtötasotesti?:) Kukaan ei oo kertonut mulle, ku en muka tee sillä tiedolla vielä mitään:( How mean is that?:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se tulee automaattisesti siihe ku kirjaudut sisään sitte ku se on ajankohtasta! :--) eli muistaakseni n. pari kk ennen lähtöö ja sen pitää olla tehtynä viimestään 2vk ennen lähtöä

      Poista
  2. ++ Tosi kiva ku oot tehny näin tiheeseen näit postauksii:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mul on ollu aikaa nii miksipäs ei ;--) kiva et on kiva juttu!

      Poista
  3. Moi mua alko vähän ihmetytää tossa my ef sivussa tossa etusivulla lukee että mä lähtisi 15 päivä mut kuitenkin my tripissä lukee oikee lähtö päivä.Toivottavasti sait selvää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmmm, en sitten tiiä! ootko varma et siin on just kyseessä se lähtöpäivä vai onks se joku muu :---o hämärää

      Poista
  4. moi, mä saatan vaikuttaa vähä tyhmältä, mut aattelin nyt kysyy kuitenkin:D
    sain eilen vast noi sivut auki ja oon miettiny et voiko noille ihmisille laittaa jonkun viestin tuolla? niiku yksityisenä? SIllee ilman et se toinen on onlinena siellä samaan aikaa:D jos tajusit, kiitos jo etukätee:)

    VastaaPoista